Fraktpolicy

Vi erbjuder fri frakt inom Sverige 

 

Leveranser inom Sverige  sker med PostNord som bud och frakten är gratis.

 

När din beställning har hanterats och skickats från oss kommer du att få ett meddelande från kuriren via e-post och/eller SMS om framstegen för din leverans. För mer information om din försändelse i detta skede, vänligen kontakta kuriren.

Alla varor skickas från Sverige och leveranstiden är vanligtvis 2-5 arbetsdagar. För mer detaljerad information om din leverans och leveransdatum/-tid, vänligen kontakta lämplig kurir.

Du som kund är ensam ansvarig för att ge oss den korrekta och fullständiga information som behövs för att kuriren ska kunna leverera paketet. Detta inkluderar att se till att du har angett korrekt och fullständig adress, samt ett namn som matchar namnet på din brevlåda/postlåda vid utcheckning. 

För paket som inte hämtas ut och/eller automatiskt returneras till oss förbehåller vi oss rätten att debitera dig gällande fraktavgift och en expeditionsavgift på 200 SEK 

 

Utbytespolicy

Vi är säkra på att du kommer att älska dina nya smycken från första ögonkastet, precis som vi gör. Men om du vill göra ett byte är det snabbaste sättet att slutföra en retur i enlighet med nedanstående returpolicy och sedan helt enkelt göra en ny beställning.

Ångerpolicy

För att våra kunder ska vara nöjda är vi snabba med att bearbeta och skicka din beställning. Men om du ångrar ditt köp måste du hämta ut paketet och sedan genomföra en retur i enlighet med nedanstående returpolicy.
För paket som inte hämtas ut och/eller automatiskt returneras till oss förbehåller vi oss rätten att debitera dig gällande fraktavgift och en expeditionsavgift på 200 SEK

Retur- och återbetalningspolicy

Även om vi är säkra på att du kommer att älska dina smycken från första ögonkastet, har vi en 14-dagars returpolicy, vilket innebär att du har 14 dagar på dig att begära en retur efter att du mottagit din vara.

För att vara berättigad till retur måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd eller oanvänd, med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller köpbeviset. 

Vi förbehåller oss rätten att dra av en fraktavgift på 50 SEK (retur inifrån Sverige) 

 

För att starta en retur måste du kontakta oss på web@armilla.se från den e-postadress du använde när du genomförde beställningen. När du gör en returförfrågan, se till att inkludera information om ditt beställningsnummer och relevant kontaktinformation som ditt namn och e-post för att hjälpa oss att behandla din förfrågan snabbare. 

När vi har behandlat din returförfrågan skickar vi dig en returfraktsedel och tillämpliga instruktioner om hur du slutför din retur.  

Skriv ut returfraktetiketten och fäst den på returpaketet i enlighet med kurirens instruktioner/rekommendationer.
Tänk på att du är ansvarig för att paketera varorna på rätt sätt och fästa returetiketten för att undvika skador och se till att vi tar emot din retur. 

Vi rekommenderar att du återanvänder samma paket som du fick av oss för returen, om det fortfarande är i gott skick.
Detta bidrar till att minska vår miljöpåverkan genom att återanvända förpackningsmaterial som är i gott skick.

Det kan ta upp till 14 dagar för oss att få din retur och vi behöver vanligtvis 2-5 arbetsdagar för att behandla den. När vi har behandlat din retur och dragit av tillämplig frakt/administrationsavgift kommer vi att utfärda en återbetalning.

Det kan ta 3-5 bankdagar, beroende på betalningssätt, tills du har fått din återbetalning.

Alla returer måste följa ovanstående process. Vi tar inte emot eller hämtar paket som skickas till användning utan att följa ovanstående instruktioner/riktlinjer.

Skador och problem

Din tillfredsställelse och kundupplevelse är vår högsta prioritet! 

Vänligen kontrollera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du får fel vara, så att vi kan utvärdera problemet och rätta till det.

Om du returnerar en vara på grund av reklamation eller skada kommer vi att reparera den eller byta ut den mot en ny vara utan extra kostnad. Vänligen maila oss omedelbart på web@armilla.se med kompletterande information såsom bilder på skadorna och skadade föremål.

 

Armilla ansvarar inte för skador som orsakats av felaktig användning, hantering eller skötsel. 

 

Du kan alltid kontakta oss för alla returfrågor på web@armilla.se